Concepția unei platforme interactive pentru implementarea proiectelor sociale pozitive “UpGrade your World”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
481 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 21:11
SM ISO690:2012
MIHAI, Liuba. Concepția unei platforme interactive pentru implementarea proiectelor sociale pozitive “UpGrade your World”. In: Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:: Ştiinţe ale naturii şi exacte Științe juridice și economice, 21-22 aprilie 2016, Chişinău. Chişinău, 2016: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2016, SNE, SJE, pp. 55-57.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:
SNE, SJE, 2016
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti: "
Chişinău, Moldova, 21-22 aprilie 2016

Concepția unei platforme interactive pentru implementarea proiectelor sociale pozitive “UpGrade your World”


Pag. 55-57

Mihai Liuba
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 iulie 2019


Rezumat

Săptămânal circa trei milioane de ore oamenii le petrec jucându-se, conform unui sondaj făcut de Institute for the future. Atunci când au apărut jocurile video, au apărut și multe discuții despre avantajele și dezavantajele acestora pe plan educațional. Astăzi, vârsta medie a unui jucător înrăit „gamer” este de aproximativ 34 de ani, însă vârsta celor mai tineri jucători este de 3-4 ani. În prezent avem 14 tipuri de jocuri video, cele mai populare fiind de tip: Acțiune, Lupte, Role-Playing, Simulare sau Shooter-e și Massive Multiplayer Online. „Un jucător înrăit până la vârsta de 21 de ani petrece în jur de 10.000 de ore jucând jocuri video, ceea ce este echivalent cu numărul exact de ore pe care le petrece la școală un tânăr din clasa a IV-a până la absolvirea liceului dacă nu lipsește niciodată la ore…”, spune Jane McGonigal. Iar după datele raportate de către Spil Games, în lume sunt 1,2 mld. de oameni care se joacă în jocuri video, dintre ei 569 mil. sunt din Europa. Analizând aceste date și tipurile de jocuri, am dedus că în următorii 10 ani, aceste cifre se vor dubla. Jocul video este interacțiunea factorului uman cu interfața de utilizator care generează un feedback vizual. Jocurile video sunt create atât pentru distracție, dar și pentru dezvoltarea anumitor competențe – în special jocurile de simulare. Subiectul lucrării îl constituie concepția unei platforme interactive on-line ”UpGrade your World”. Scopul platformei este motivarea tinerilor să aleagă jocurile on-line care au impact și în viața reală. Utilizatorii platformei învăță lucruri utile, sunt informați despre situații care necesită ajutor și sunt încurajați să transpună ceea ce făceau în lumea virtuală, în realitate. Platforma interactivă le va oferi tinerilor instruire pas cu pas atractiv și ușor de asimilat. Ulterior instruirii, ei vor căpăta propriu-zis misiunile din realitate. Odată cu atingerea/cucerirea misiunii, ei vor contribui real la soluționarea unor probleme din societatea reală. Pentru realizarea scopului platformei, sunt necesari factori care vor motiva și implica tinerii în îndeplinirea misiunilor din viața reală. Acesți factori sunt: 1. Combinarea a două tipuri de jocuri video Role Playing Game și Educational; 2. Spațiul de comunicare; 3. Asigurarea unui mecanism de motivare continuă prin gaming/gamification; 4. Spațiu de calculare a impactului pozitiv social; 5. Stimularea concurenței între jucători cu impact real; 6. Organizarea de concursuri de întrecere în jocul on-line; 7. Mediatizarea platformei și jucătorilor din leaderbords; 8. Raportarea totala a activității platformei prin video și grafice; 9. O interfață a utilizatorului simplă de utilizat și atractivă prin scenariul din joc. După fiecare misiune, jucătorul va fi testat printr-un joc de pe platformă, dacă este satisfăcut de experiența sa ,,Erou” în viața reală, pentru a crea un filtru de misiuni bazate pe interesele și abilitățile jucătorilor. Pentru monitorizarea impactului adu s și verificarea calității misiunilor realizate, după fiecare nivel jucătorul va publica anumite dovezi. Informatorul (persoana care a publicat misiunea) va răspunde la câteva întrebări pentru a calcula Net Promoter Score (NPS). În baza rezultatului NPS se calculează eficacitatea jucătorilor. "UpGrade" your World (Fig.) va fi o tehnică de inovație socială.