Articolul precedent |
Articolul urmator |
937 89 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 21:03 |
SM ISO690:2012 ABURIA, Ali. Percepţii ale elevilor privind violenţa în şcoală. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, Ed. 1, 29-30 noiembrie 2018, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: CEP USM, 2018, p. 35. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research 2018 | |||||
Conferința "International Conference of Applied psychology" 1, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 35-35 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În contextul standardelor internaționale, violența față de copii reprezintă o încălcare gravă a drepturilor copilului. Convenția europeană cu privire la drepturile copilului stipulează obligația statelor părţi de a proteja copilul împotriva oricăror forme de violenţă, vătămare sau abuz, fizic sau mental, de abandon sau neglijenţă, de rele tratamente sau de exploatare, inclusiv abuz sexual (art.19). În același timp, în pofida existenței cadrului legal internațional și național de prevenire și combatere a acestui flagel, violența în școală este un subiect actual. Dincolo de faptul că subiectul este abordat în multiple studii din perspectivă legală, socială, psihopedagogică, acesta rămâne important în contextul transformărilor sociale și instituționale la nivel național, dar și global. În acest sens, prezentul articol este dedicat percepțiilor elevilor dintr-o școală din sectorul arab din Israel cu referire la violența în școală. În contextul cercetării efectuate, am stabilit existența violenței în scoală, cunoașterea slabă a fenomenului bullyng-ului, unele diferențe în percepțiile fetelor și băieților asupra violenței în școală, cunoștințe dispersate despre fenomen, dar și necesi-tatea dezvoltării serviciilor de consiliere școlară. |
|||||
Cuvinte-cheie violenţă în şcoală, percepții, fete și băieți, diferenţe, drepturi, educaţie de calitate, violence in school, perceptions, girls and boys, differences, rights, quality education |
|||||
|