Învăţarea incidentală în analiza aplicată a comportamentului pentru copiii cu tulburări din spectrul autist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
511 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-17 21:59
SM ISO690:2012
NEGRU, Sabina. Învăţarea incidentală în analiza aplicată a comportamentului pentru copiii cu tulburări din spectrul autist. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, Ed. 1, 29-30 noiembrie 2018, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: CEP USM, 2018, p. 9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research 2018
Conferința "International Conference of Applied psychology"
1, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2018

Învăţarea incidentală în analiza aplicată a comportamentului pentru copiii cu tulburări din spectrul autist

Incidental learning in applied behavior analysis for children with autism spectrum disorder


Pag. 9-9

Negru Sabina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2019


Rezumat

Copiii cu autism prezintă deficite semnificative în abilitățile de imitație, care împiedică dobândirea comportamentelor mai complexe și a socializării și, prin urmare, constituie o sarcină de bază a programelor de intervenție timpurie pentru copiii cu autism. În acest studiu am folosit Baseline Design la trei copii mici cu autism pentru a evalua beneficiile unei tehnici comportamen-tale naturaliste în programul „Imitarea cu obiecte”. Participanții și-au îmbunătățit abilitățile de imitație și au generalizat aceste abilități în medii noi. Aceste rezultate oferă suport pentru eficien-tizarea unei intervenții comportamentale inedite la predarea imitației.

Children with autism exhibit significant deficits in imitation skills which impede the acquisition of more complex behaviors and socialization, and are thus an important focus of early intervention programs for children with autism. This study used baseline design across three young children with autism to assess the benefit of a naturalistic behavioral technique for teaching object imita-tion. Participants improved their imitation skills and generalized these skills to new environments. These results provide support for the effectiveness of a incedental behavioral intervention for teaching imitation.

Cuvinte-cheie
autism, imitare, intervenție, comportament, comunicare socială, incidental, generalizare,

autism, imitation, intervention, behavioral, social communication, incidental, generalisation