Identity versus identity confusion in adolescent life
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1226 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-13 16:57
SM ISO690:2012
CIOBANU, Iana. Identity versus identity confusion in adolescent life. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, Ed. 1, 29-30 noiembrie 2018, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research 2018
Conferința "International Conference of Applied psychology"
1, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2018

Identity versus identity confusion in adolescent life

Identitate versus confuzie de identitate în viața adolescentului


Pag. 4-5

Ciobanu Iana
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2019


Rezumat

Transformations that occur throughout the teenager's personality structure have particularly important implications: Physiological maturation, the development of the ability to know, the emergence of new desires and feelings are treated in this article. These give the teenager the impression that he is a totally new person, different from the child that was until recently. Aban-doning the old 5 identity sometimes creates the feeling of void, lack of landmarks and disorient-tation. In order to balance and rediscover himself, he seeks new identifications, new patterns of personality to relate to. Thus, the teenager gradually becomes aware not only of what he is, but also of what he can become.

În articol sunt abordate transformările care se produc în întreaga structură a personalităţii adolescentului și care au implicaţii deosebit de importante: maturizarea fiziologică, dezvoltarea capacităţii de cunoaştere, apariţia de noi dorinţe şi sentimente. Acestea formează la adolescent impresia că este o persoană cu totul nouă, diferită de copilul care era până de curând. Abando-narea vechii identităţi creează uneori sentimentul de vid, lipsă de repere şi dezorientare. Pentru a se echilibra şi a se redescoperi pe sine însuşi el caută noi identificări, noi modele de personalitate la care să se raporteze. Astfel, adolescentul devine treptat conştient nu doar de ceea ce este, ci şi de ceea ce poate deveni.

Cuvinte-cheie
structures, teenager, identity, society, interaction, affective and cognitive process, transformations, character