Sindromul violenţei pedagogice ca formă de manifestare a didactogeniei în şcoală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
482 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 11:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:371.13+37.015.3 (1)
Psihologie (3383)
Educație (14306)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
CUCUTA, Irina. Sindromul violenţei pedagogice ca formă de manifestare a didactogeniei în şcoală. In: Interuniversitaria, Ed. 11, 20 mai 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2016, Ediția 11, Vol.2, pp. 97-102. ISBN 978-9975-50-170-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 11, Vol.2, 2016
Colocviul "Interuniversitaria"
11, Bălți, Moldova, 20 mai 2015

Sindromul violenţei pedagogice ca formă de manifestare a didactogeniei în şcoală

CZU: 159.9:371.13+37.015.3

Pag. 97-102

Cucuta Irina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 mai 2019


Rezumat

Violence is one of the biggest problems of contemporary society. Interest on manifestations of its causes, and especially its consequence is the agenda for many political leaders, ministers, journalists, researchers of social sciences in many countries, including Moldovan. Many teachers use violence as beeing a good tradition in the educational process. That is why children get used to this way of being educated, and do not consider violent phenomena a violation of their rights and freedoms.

Cuvinte-cheie
violence, school violence syndrome.