Studiul posibilităţii de simulare computerizată a căldurii degajate şi a pierderilor de căldură la un motor monocilindric alimentat cu biocombustibili destinat aplicaţiilor din agricultură şi transport
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
586 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-17 09:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
621.43-121 (1)
Motoare termice (cu excepția motoarelor cu abur) (84)
SM ISO690:2012
MOLDOVANU, D., BORZAN, Adela-Ioana. Studiul posibilităţii de simulare computerizată a căldurii degajate şi a pierderilor de căldură la un motor monocilindric alimentat cu biocombustibili destinat aplicaţiilor din agricultură şi transport. In: Inginerie agrară şi transport auto, 12-13 noiembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 2015, Vol.45, pp. 169-173. ISBN 978-9975-64-276-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inginerie agrară şi transport auto
Vol.45, 2015
Simpozionul "Realizări şi perspective în inginerie agrară şi transport auto"
Chișinău, Moldova, 12-13 noiembrie 2015

Studiul posibilităţii de simulare computerizată a căldurii degajate şi a pierderilor de căldură la un motor monocilindric alimentat cu biocombustibili destinat aplicaţiilor din agricultură şi transport

CZU: 621.43-121

Pag. 169-173

Moldovanu D., Borzan Adela-Ioana
 
Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 22 martie 2019


Rezumat

Computerized simulation and modeling is for the moment an integrated part of the design process. But the last one is an essential sequence in developing of a qualitative product. In research, as a consequence of CAE programs development, and CAD in particular, had been achieved the development, simulation and evaluation of the products in virtual environment. The present paper shows the simulation option in the AVL BOOST application (available in the specialized laboratories of Automotive and Transportations Department from Technical University of Cluj-Napoca) an single cylinder compression ignition engine model supplied with biofuels in order to determine the variation of heat release during the combustion process and of corresponding losses. The results shown in the paper outline the influences that may appear due to the modification of fuel type and implicitly the properties and operative specifications of the fuel upon injection and combustion processes – those which affect directly the performance and pollution level of an engine.

Cuvinte-cheie
AVL, BOOST, heat, losses, simulation