Formarea competentelor de sriere la studentii straini
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
404 3
Ultima descărcare din IBN:
2021-03-24 19:14
SM ISO690:2012
GĂLUŞCĂ, Lilia. Formarea competentelor de sriere la studentii straini. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.2, pp. 227-232. ISBN 978-9975-46-240-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.2, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Formarea competentelor de sriere la studentii straini


Pag. 227-232

Găluşcă Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2019


Rezumat

In the given article our goal is to highlight the most important moments related to the formation of the writing proficiency in the Romanian language for foreign students. There are listed and described the stages of writing proficiency training, the compliance with which guarantees success. The Common European Framework of Reference for Languages distinguishes three types of writing competence: beginner, intermediate and advanced. We also present the writing skills that a foreign student must have from each of the three periods referred to above. We offer a short description of the moments that are taken into account by the teacher in planning the writing activities. For the guaranteed formation of the writing skill the foreign students have to go through the following steps: prescription, writing, after-writing.