Riflessioni didattiche sulla fraseologia italiana
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
344 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-27 22:32
SM ISO690:2012
SCOLNII, Olga. Riflessioni didattiche sulla fraseologia italiana. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.2, pp. 109-114. ISBN 978-9975-46-240-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.2, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Riflessioni didattiche sulla fraseologia italiana


Pag. 109-114

Scolnii Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2019


Rezumat

A face diferenţa între proverbele si zicalele limbii italiene nu este un lucru usor de depaşit. În mod schematic, putem să afirmăm că într-un proverb distingem un principiu moral şi didactic, o recomandare. O zicală („modo di dire”- it.), insă, este ca o comparatie încrucişata, o metaforă simplificată. Competenţa comunicativă constă în capacitatea de înţelegere si percepere a „trecerii” de la sensul literar la cel figurat al unei zicale, al unui proverb.