Aspecte psihopedagogice vizând pregatirea catre şcoala a preşcolarilor cu cecitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
550 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 12:30
SM ISO690:2012
FRUNZE, Olesea. Aspecte psihopedagogice vizând pregatirea catre şcoala a preşcolarilor cu cecitate. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 196-201. ISBN 978-9975-46-239-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.1, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Aspecte psihopedagogice vizând pregatirea catre şcoala a preşcolarilor cu cecitate


Pag. 196-201

Frunze Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2019


Rezumat

In the context of the new approaches regarding training and education of children with disabilities it is sharply felt the need to diagnose their school preparation. This article presents the results of the experiment regarding the intellectual component related to school preparation of children with blindness. The diagnostic approach in this direction will reveal two main objectives, on the one hand it will detect the actual level of school preparedness, and on the other hand it will be marked the path and consistency of the correctional-developing program.