Articolul precedent |
Articolul urmator |
774 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-22 15:02 |
SM ISO690:2012 URSACHI, Rodica. Particularitațile limbajului plastic în pictura monumentala din spațiul românesc. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 18, 23-24 martie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Seria 18, Vol.3, pp. 196-203. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 18, Vol.3, 2016 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 18, Chişinău, Moldova, 23-24 martie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 196-203 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Romanian space monumental painting was manifested in ancient times in various forms: mosaic, fresco, stained glass. She peaked in the medieval frescoes in the churches of Moldovan monasteries Voronet, Humor, Arbore, Moldovița. The images have a religious theme, a conventional layout and colorful tone. In the seventeenth and nineteenth centuries monumental painting is profane and is treated in a more open and realistic, academicist. In the twentieth century it reflects Soviet ideology and applied in different techniques and artistic means. |
||||||
|