Particularitațile limbajului plastic în pictura monumentala din spațiul românesc
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
774 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-22 15:02
SM ISO690:2012
URSACHI, Rodica. Particularitațile limbajului plastic în pictura monumentala din spațiul românesc. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 18, 23-24 martie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Seria 18, Vol.3, pp. 196-203.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 18, Vol.3, 2016
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
18, Chişinău, Moldova, 23-24 martie 2016

Particularitațile limbajului plastic în pictura monumentala din spațiul românesc


Pag. 196-203

Ursachi Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2019


Rezumat

Romanian space monumental painting was manifested in ancient times in various forms: mosaic, fresco, stained glass. She peaked in the medieval frescoes in the churches of Moldovan monasteries Voronet, Humor, Arbore, Moldovița. The images have a religious theme, a conventional layout and colorful tone. In the seventeenth and nineteenth centuries monumental painting is profane and is treated in a more open and realistic, academicist. In the twentieth century it reflects Soviet ideology and applied in different techniques and artistic means.