Coordonate definitorii ale pedagogiei inovaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
650 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-27 18:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035.6 (19)
Educație (14272)
SM ISO690:2012
IANIOGLO, Maria, AXENTII, Ioana Aurelia, STRATAN, Mihai. Coordonate definitorii ale pedagogiei inovaționale. In: Ştiinţă, educaţie, cultură, 10 februarie 2017, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2017, Vol.2, pp. 259-261. ISBN 978-9975-83-040-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2017
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 10 februarie 2017

Coordonate definitorii ale pedagogiei inovaționale

CZU: 37.035.6

Pag. 259-261

Ianioglo Maria1, Axentii Ioana Aurelia2, Stratan Mihai3
 
1 Universitatea de Stat din Comrat,
2 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
3 Centrul de Excelență în Energetică și Electronică din Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2019


Rezumat

The leading direction of innovative transformationsin pedagogical science is associated with the use of new information technologies. The transition to humanistic model of building relationships in the pedagogical system is one of the fundamental characteristics of modern changes in education. The basis of practical education should become a defining approach: a real help to learners and the provision of pedagogical support. A new type of relationship between teacher and students, subject-subject relations in the process of teaching-learning, the focus on the final result of the educational process, the implementation of competent approach are the main characteristics of the modern pedagogical process.

Cuvinte-cheie
modern paradigm of education, education paradigm, innovative pedagogy