Dezvoltarea competenței de comunicare scrisă prin diferite tipuri de compuneri la elevii din clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
811 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 11:51
SM ISO690:2012
CIOBANU, Valentina. Dezvoltarea competenței de comunicare scrisă prin diferite tipuri de compuneri la elevii din clasele primare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 18, 23-24 martie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Seria 18, Vol.2, pp. 95-102. ISBN 978-9975-46-294-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 18, Vol.2, 2016
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
18, Chişinău, Moldova, 23-24 martie 2016

Dezvoltarea competenței de comunicare scrisă prin diferite tipuri de compuneri la elevii din clasele primare


Pag. 95-102

Ciobanu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2019


Rezumat

This article approaches the problem of communicative competence development through different types of compositions and the difficulties pupils in primary classes meet while developing compositions. Compositions help pupils in primary classes to develop written-communicative competence, providing optimal conditions for placing students in position to practice the act of communication in written form. Teachers in primary education will be able to develop the written-communicative competence through compositions to pupils in primary classes, if they know: mandatory requirements of a composition (they will allow pupils to meet the requirements), the stages of development and the most effective didactic strategies that contribute to removing the difficulties that arise when writing compositions.