Provocări în dezvoltarea competenței sociolingvistice la limba engleză la studenții din Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
791 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-13 21:20
SM ISO690:2012
PETRICIUC, Lilia. Provocări în dezvoltarea competenței sociolingvistice la limba engleză la studenții din Moldova. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.3, pp. 119-134. ISBN 978-9975-46-336-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.3, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Provocări în dezvoltarea competenței sociolingvistice la limba engleză la studenții din Moldova


Pag. 119-134

Petriciuc Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 februarie 2019


Rezumat

Developing sociolinguistic competence has been deemed a delicate and controversial task in EFL for a number of reasons. Among these is the fact that foreign language learners come to classes with this competence already formed in mother tongue and it is not easy to develop a new system of socio-cultural values and to observe new sociolinguistic norms in communication. This article taps into some of the problems that Moldavian students face when dealing with socio-cultural awareness emphasizing the necessity of approaching sociolinguistic competence in a more responsible manner, despite the underlying difficulties. High quality instruction, relevant input, authentic materials and effort are needed to improve it, so that students avoid creating anecdotal or embarrassing situations when talking to native speakers of English.