Factori de risc în dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1588 390
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 14:31
SM ISO690:2012
HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Factori de risc în dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.2, pp. 43-51. ISBN 978-9975-46-335-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.2, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Factori de risc în dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor


Pag. 43-51

Haheu-Munteanu Eufrosinia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2019


Rezumat

In this study we would like to emphasize the importance of the activities of preschool institutions/kindergartens in the emotional and social development of preschoolers, the abilities which determine a child to be able to live in a permanent association with the others, to be capable of friendly relations and, particularly, to wish to maintain relations with his/her coevals. The study also goes deeply into the problematics of the risk factors in social and emotional development of children, described by different researches, which have emphasized the importance of parents’ behaviour in social and emotional formation and development of the children of early childhood.