Articolul precedent |
Articolul urmator |
1588 390 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 14:31 |
SM ISO690:2012 HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Factori de risc în dezvoltarea socio-emoţională a preşcolarilor. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.2, pp. 43-51. ISBN 978-9975-46-335-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 19, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 43-51 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this study we would like to emphasize the importance of the activities of preschool institutions/kindergartens in the emotional and social development of preschoolers, the abilities which determine a child to be able to live in a permanent association with the others, to be capable of friendly relations and, particularly, to wish to maintain relations with his/her coevals. The study also goes deeply into the problematics of the risk factors in social and emotional development of children, described by different researches, which have emphasized the importance of parents’ behaviour in social and emotional formation and development of the children of early childhood. |
||||||
|