Educația ecologică în diverse țări ale lumii. Studiu comparativ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
750 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 14:15
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela. Educația ecologică în diverse țări ale lumii. Studiu comparativ. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.2, pp. 29-34. ISBN 978-9975-46-335-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.2, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Educația ecologică în diverse țări ale lumii. Studiu comparativ


Pag. 29-34

Gînju Stela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2019


Rezumat

This article describes the importance of the ecological education, by emphasizing the fact that this type of education is not only an instrument for solving environmental problems or managing the natural resources, but is also a process of a high importance for the recognition of the environmental values and the definition of the concepts regarding the environment, in order to improve the quality of life. There are described the most important conventions on the environment: AARHUS, the Rio Declaration, Agenda 21. An essential place in this article is reserved to describe the ways in which ecological education is realised in various countries: Romania, Austria, The Netherlands, Norway, Finland, etc.