Articolul precedent |
Articolul urmator |
473 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 12:42 |
SM ISO690:2012 CIBOTARU, Liubovi. Abordări ale textului literar în școală. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.4, pp. 213-219. ISBN 978-9975-46-337-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 19, Vol.4, 2017 |
|||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017 | |||||
|
|||||
Pag. 213-219 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The reading domain is the most complex in the Romanian language and literature classes in the school. It speaks of a crisis of reading today, it's literary reading, which differs from private, becoming rather an obligation. 214 We are talking so but a crisis of reading among students. It's about reading the text literally, because other types of information are easily assimilated by students of XXI century. |
|||||
|