Inovaţia şi rentabilitatea în industria alimentară din R. Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
401 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-29 16:14
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Corina. Inovaţia şi rentabilitatea în industria alimentară din R. Moldova. In: Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători, Ed. 3, 10 martie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Academiei de Ştiinţe a Moldovei, 2014, Editia 3, T, p. 111. ISBN 978-9975-4257-2-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători
Editia 3, T, 2014
Conferința "Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători"
3, Chișinău, Moldova, 10 martie 2014

Inovaţia şi rentabilitatea în industria alimentară din R. Moldova


Pag. 111-111

Gribincea Corina
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2019



Teza

Creşterea susţinută a industriei alimentare şi a contribuţiei acesteia în economia Moldovei continuă să depindă de capacitatea de a „inova” a întreprinderilor în ceea ce priveşte produsele, activitatea şi relaţiile lor cu organismele externe. Obiectivele studiului au constat în identificarea strategiilor industrialeconomice ce pot duce la o cooperare multilaterală între industrie, mediul academic și statul pentru a stimula inovarea în cadrul sectorului. Metodologia de cercetare s-a bazat pe sondaj de tip forum web, (folosindu-se tehnologia i>clicker şi discuţii libere). Studiul a inclus etapa de cercetare prin colectarea răspunsurilor respondenţilor din mediul industrial şi cel academic. Metodologia de studiu a fost bazată pe practicile companiilor europene occidentale din ramură (Lassonde Inc., Pepsico, Danone, etc.) cât şi elaborările Universității Laval [1]. Rezultatele studiului s-au rezumat la următoarele concluzii: abordarea inovativă trebuie orientată spre: 1. diversificarea liniilor de produse executate; 2. spre asigurarea industriei alimentare tehnologii industriale de generaţii noi şi materiale; 3. asigurarea accesului la noi pieţe de desfacere pentru a minimiza riscurile din sector; 4. reconstruirea relaţiei dintre mediul academic prin reformarea sistemului de infrastructură a calităţii, inclusiv sistemul de laboratoare al companiilor din sector, pentru asigurarea unei noi plusvalori în industria alimentară autohtonă. Utilizarea metodei forum web a permis autorului să proiecteze strategii sectoriale de stimulare a inovării în industria alimentară şi a băuturilor din R. Moldova, axate pe piramida P.R.M. (probleme-rezultate-măsuri).