Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1013 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-24 19:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.1.071.1(498)(092) (1) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
SM ISO690:2012 CHIRCEV, Elena. Metoda lui Anton Pann în contextul educaţiei muzicale contemporane, româneşti şi europene. In: Arta , 2018, nr. 2(AV), pp. 13-18. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AV) / 2018 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 783.1.071.1(498)(092) | ||||||
Pag. 13-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Anton Pann (1794–1797? – 1854) este o figură importantă a culturii româneşti. Activitatea sa multilaterală – cântăreţ bisericesc, profesor, traducător, culegător de folclor, editor, tipograf, difuzor al propriilor cărţi – a fost cercetată doar parţial în secolul al XX-lea, mai întâi de literaţi şi folclorişti şi abia în ultimele decenii de bizantinologi, care s-au concentrat asupra muncii sale de tipograf şi editor, de istoric al muzicii, compozitor şi teoretician. Dintre multiplele faţete ale personalităţii sale vom încerca să punem în lumină pe cea de profesor de muzică bisericească prin analiza fragmentului didactic din lucrarea sa intitulată Bazul teoretic şi practic al muzicii bisericeşti sau Gramatica melodică (1845). Demersul nostru plasează această încercare cu caracter didactic în contextul epocii, dar urmăreşte şi relevanţa acestuia în raport cu pedagogia contemporană românească şi europeană. Se constată că vestitul psalt din secolul al XIX-lea a redactat o metodă de instruire şi o sistematizare a materialului care sunt valabile şi în prezent. |
||||||
Cuvinte-cheie Anton Pann, secolul al XIX, muzică bisericească, scrieri cu caracter didactic, metodă de instruire, relevanţă actuală, pedagogia muzicală românească, pedagogia muzicală europeană., Anton Pann, 19th century, church music, didactic writings, teaching method, current relevance, Romanian musical pedagogy, European musical pedagogy. |
||||||
|