Instrumentele de evaluare a competitivității întreprinderilor producătoare de vinuri în UTA Găgăuzia
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
646 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 14:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.137.2:658.3(478-29) (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Relații umane în întreprindere. Management de personal (34)
SM ISO690:2012
BABENCO, Elena. Instrumentele de evaluare a competitivității întreprinderilor producătoare de vinuri în UTA Găgăuzia. In: Economica, 2018, nr. 4(106), pp. 51-59. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(106) / 2018 / ISSN 1810-9136

Instrumentele de evaluare a competitivității întreprinderilor producătoare de vinuri în UTA Găgăuzia

Competitiveness Estimating Instruments of Wine-production Enterprises in ATU Gagauzia

CZU: 339.137.2:658.3(478-29)
JEL: M10.

Pag. 51-59

Babenco Elena12
 
1 Academia de Studii Economice din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2019


Rezumat

Prezentul articol scoate în evidență con-ținutul categoriei economice de „competitivi-tate”. Este important să se poată stabili nive-lul de competitivitate al întreprinderii. Acesta este un instrument necesar pentru evaluarea eficienței activităților economice ale întreprin-derilor producătoare de vin din UTA Găgă-uzia. Nivelul competitivității se bazează pe calcularea coeficienților de eficiență opera-țională și poziționarea strategică folosind o metodologie specifică. Fiecare dintre acești indicatori se obțin în urma analizei datelor din cadrul situațiilor financiare ale întreprin-derilor studiate.

The article reveals the content of the economic category „competitiveness”. It is important to be able to assess the level of competitiveness of the enterprise. Competiti-veness is a necessary tool for assessing the efficiency of economic activities of wineries situated in the ATU Gagauzia. The level of competitiveness is based on calculating the coefficients of operational efficiency and stra-tegic positioning using a specific metho-dology. Each of these indicators is based on data from the financial statements of the studied enterprises.

Cuvinte-cheie
competitivitate, coeficient,

întreprinderi producătoare de vin.