Incursiuni teoretice asupra abordărilor clasice ale inteligenţei.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1400 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9 (3492)
Psihologie (3370)
SM ISO690:2012
PLATON, Inga. Incursiuni teoretice asupra abordărilor clasice ale inteligenţei.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2018, nr. 3-4(33), pp. 84-95. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(33) / 2018 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Incursiuni teoretice asupra abordărilor clasice ale inteligenţei.

Theoretical discussions on the classical approaches of intelligence.

CZU: 159.9

Pag. 84-95

Platon Inga12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul de Consultanță Familială „Regina Pacis”
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2018


Rezumat

Articolul reflectă o problema de actualitate ştiinţifi că dat fiind faptul că eficiența sau performanțele obținute de o persoană în diverse activități sunt adesea raportate la nivelul de dezvoltare a inteligenței sau a capacităților generale. Însă, parcursul istoric de conceptualizare a inteligenţei adesea a fost controversat, generând diverse dispute în mediul științific, iar întrebarea dacă este sau nu performanţa legată de inteligenţa academică (generală) a devenit şi mai actuală odată cu apariția noilor tipuri de inteligenţe - inteligențele non-academice. Scopul acestei sinteze teoretice cu privire la abordările clasice ale inteligenţei este de a reflecta elementele definitorii ale inteligenței generale şi de a pune în evidenţă importanța manifestărilor practice ale inteligenţei ce ne apropie de înțelegerea inteligenţelor non-academice în realizarea succesului.  

The article reflects an issue of scientific actuality due to the fact that the efficiency or performances of a person, in various activities, is often related to the level of development of intelligence or general capabilities. However, the historical course of conceptualization of intelligence has often been controversial, generating various disputes in the scientific environment, and the question of whether or not a performance is related to academic intelligence (general) became more relevant with the appearance of new types of intelligences – the non-academic intelligences. The purpose of this theoretical synthesis on classical approaches to intelligence - is to reflect the defining elements of general intelligence and to highlight the importance of practical manifestations of intelligence that draws us closer to understanding non-academic intelligences in achieving success

Cuvinte-cheie
inteligenţa generală, inteligenţă socială, Inteligenţa emoţională,

inteligenţa practică, inteligenţe non-academice.