Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1200 109 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 23:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.943+159.953.4]:373.2 (1) |
Psihologie (3362) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Valentina, BUGANU, Diana-Alina. Aspecte ale capacităţii mnezice la preşcolarii cu dislalie polimorfă.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2018, nr. 3-4(33), pp. 14-21. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(33) / 2018 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: [159.943+159.953.4]:373.2 | ||||||
Pag. 14-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dislalia apare la copil ca o dificultate de învățare sau ca o tulburare de dezvoltare, ce poate fi pusă în relație cu deficitele de la nivelul memoriei de lucru. Din această perspectivă, putem spune că dislalia poate fi menținută de o dezvoltare atipică a memoriei de lucru. Evaluarea memoriei de lucru la preșcolarii cu dislalie polimorfă ar permite identificarea deficitelor în funcționarea mnezică, ca bază de proiectare a unor programe de stimulare mnezică la această vârstă, care pot fi aplicate concomitent cu programele de corectare a dislaliei, în vederea accelerării progresului în dezvoltarea limbajului și comunicării, la acești subiecți. Studierea legăturii dintre prezența dislaliei polimorfe și capacitatea mnezică la preșcolari, precum și abordarea dificultăților de la nivelul memoriei și limbajului oral, din perspectiva modelului procesării informației verbale, sunt importante pentru găsirea unor soluții mai efi ciente în ceea ce privește intervenția logopedică timpurie. |
||||||
Cuvinte-cheie dislalie polimorfă, memorie de lucru, stimularea funcției mnezice, preșcolar., intervenţie logopedică |
||||||
|