Aspecte ale capacităţii mnezice la preşcolarii cu dislalie polimorfă.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1200 109
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 23:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.943+159.953.4]:373.2 (1)
Psihologie (3362)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002)
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Valentina, BUGANU, Diana-Alina. Aspecte ale capacităţii mnezice la preşcolarii cu dislalie polimorfă.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2018, nr. 3-4(33), pp. 14-21. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(33) / 2018 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Aspecte ale capacităţii mnezice la preşcolarii cu dislalie polimorfă.

Aspects of mnezical capacity for preschool with polymorph disclaimer.

CZU: [159.943+159.953.4]:373.2

Pag. 14-21

Olărescu Valentina1, Buganu Diana-Alina12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2018


Rezumat

Dislalia apare la copil ca o dificultate de învățare sau ca o tulburare de dezvoltare, ce poate fi pusă în relație cu deficitele de la nivelul memoriei de lucru. Din această perspectivă, putem spune că dislalia poate fi menținută de o dezvoltare atipică a memoriei de lucru. Evaluarea memoriei de lucru la preșcolarii cu dislalie polimorfă ar permite identificarea deficitelor în funcționarea mnezică, ca bază de proiectare a unor programe de stimulare mnezică la această vârstă, care pot fi aplicate concomitent cu programele de corectare a dislaliei, în vederea accelerării progresului în dezvoltarea limbajului și comunicării, la acești subiecți. Studierea legăturii dintre prezența dislaliei polimorfe și capacitatea mnezică la preșcolari, precum și abordarea dificultăților de la nivelul memoriei și limbajului oral, din perspectiva modelului procesării informației verbale, sunt importante pentru găsirea unor soluții mai efi ciente în ceea ce privește intervenția logopedică timpurie.

Dyslalia appears in the child as a learning disability or a developmental disorder that can be related to work memory deficits. From this perspective, we can say that dyslalia can be maintained by an atypical development of working memory. The evaluation of working memory in polymorphic preschool education would allow the identification of deficits in mental functioning as a basis for designing mimetic stimulation programs at this age that can be applied concurrently with dissemination programs to accelerate progress in language development and communication to these subjects. Studying the link between the presence of polymorphic dyslalia and the mental capacity in preschoolers, as well as addressing the difficulties in memory and oral language from the perspective of the verbal information processing model, are important for finding more effective solutions to early speech therapy.

Cuvinte-cheie
dislalie polimorfă,

memorie de lucru, stimularea funcției mnezice, preșcolar.,

intervenţie logopedică