Articolul precedent |
Articolul urmator |
1216 0 |
SM ISO690:2012 GONŢA, Iulia. Comunicarea interpersonală în cadrul educației incluzive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 356-360. ISBN 978-9975-132-99-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 3, 2017 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 356-360 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the paper, it is analysed the role of the interpersonal communication as a way to optimise the human potential in the inclusive education. The idea that children with disabilities and/or special educational needs demand special attention regarding interpersonal networking is supported. Here are described the benefits of a harmonious interpersonal communication and the problems linked to poor communication. Aspects and forms of interpersonal communication and ways to facilitate inclusive education are identified. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusive education, interpersonal communication, family education, didactic communication |
||||||
|