Comunicarea interpersonală în cadrul educației incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1216 0
SM ISO690:2012
GONŢA, Iulia. Comunicarea interpersonală în cadrul educației incluzive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 356-360. ISBN 978-9975-132-99-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 3, 2017
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017

Comunicarea interpersonală în cadrul educației incluzive


Pag. 356-360

Gonţa Iulia
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2018


Rezumat

In the paper, it is analysed the role of the interpersonal communication as a way to optimise the human potential in the inclusive education. The idea that children with disabilities and/or special educational needs demand special attention regarding interpersonal networking is supported. Here are described the benefits of a harmonious interpersonal communication and the problems linked to poor communication. Aspects and forms of interpersonal communication and ways to facilitate inclusive education are identified.

Cuvinte-cheie
inclusive education, interpersonal communication, family education, didactic communication