Specificul consilierii psihologice a copiilor cu cerinţe educaționale speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
634 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-30 15:19
SM ISO690:2012
SECRIERU (SAMSON), Luminiţa, GNATIUC, Tatiana. Specificul consilierii psihologice a copiilor cu cerinţe educaționale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 286-291. ISBN 978-9975-132-99-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 3, 2017
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017

Specificul consilierii psihologice a copiilor cu cerinţe educaționale speciale


Pag. 286-291

Secrieru (Samson) Luminiţa1, Gnatiuc Tatiana2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Instituția preșcolară nr.35, mun. Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2018


Rezumat

The proposed article is based on the scientific study on the specifics of psychological counseling of preschoolers with special educational needs. We start from the assumption that the techniques and methods of the experiential approach will facilitate the personal development of this category of subjects. The topic of research is an actual one in the context of the school inclusion process, as eliminating psychological problems, the child will be able to integrate and adapt to the usual conditions much easier.

Cuvinte-cheie
experiential approach, inclusive education, preschools, psychological counseling, special educational needs