Articolul precedent |
Articolul urmator |
2301 194 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 21:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
001.891:37.0(091) (1) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1145) |
Educație (14311) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Gabriela. Importanţa cercetării pedagogice în ştiinţele educaţiei . In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 45-48. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 001.891:37.0(091) | ||||||
Pag. 45-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Historical research provides a fundamental way of scientific knowledge. In the science of education, it contributes to solving the epistemological problems of pedagogy, related to the definition of basic concepts and the normative promotion at a high and axiomatic level. Historical research is an important epistemological and normative reference for pedagogy and for the science of education. It is based on the strategy of critical, synchronous and diachronic analysis of the personalities and pedagogical institutions, related to the stages of historical evolution of society. From a sociological perspective, one can identify three stages of evolution, registered at the level of modernization: a) early; b) accelerated; c) recent. This phasing can be used in the analysis of the evolution of universal and Romanian pedagogy by capitalizing the resources of historical and comparative research. |
||||||
|