Importanţa cercetării pedagogice în ştiinţele educaţiei 
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
2301 194
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 21:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.891:37.0(091) (1)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1145)
Educație (14311)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Gabriela. Importanţa cercetării pedagogice în ştiinţele educaţiei . In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 45-48. ISBN 978-9975-88-042-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2018
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2018

Importanţa cercetării pedagogice în ştiinţele educaţiei

 

CZU: 001.891:37.0(091)

Pag. 45-48

Cristea Gabriela
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2018


Rezumat

Historical research provides a fundamental way of scientific knowledge. In the science of education, it contributes to solving the epistemological problems of pedagogy, related to the definition of basic concepts and the normative promotion at a high and axiomatic level. Historical research is an important epistemological and normative reference for pedagogy and for the science of education. It is based on the strategy of critical, synchronous and diachronic analysis of the personalities and pedagogical institutions, related to the stages of historical evolution of society. From a sociological perspective, one can identify three stages of evolution, registered at the level of modernization: a) early; b) accelerated; c) recent. This phasing can be used in the analysis of the evolution of universal and Romanian pedagogy by capitalizing the resources of historical and comparative research.