Dramaturgia soresciană: subversiune estetică şi meditaţie gravă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
666 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 23:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1-2.09 (12)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
ŞIMANSCHI, Ludmila. Dramaturgia soresciană: subversiune estetică şi meditaţie gravă. In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediția 9, 14 mai 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 9, pp. 315-322.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european
Ediția 9, 2017
Colocviul "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european"
Ediția 9, Chișinău, Moldova, 14 mai 2015

Dramaturgia soresciană: subversiune estetică şi meditaţie gravă

CZU: 821.135.1-2.09

Pag. 315-322

Şimanschi Ludmila
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2018


Rezumat

Studiul repune în discuţie şi redimensionează manifestările subversive estetic ale textului sorescian, care nu se limitează la preluarea formulelor neconvenţionale şaizeciste, ci validează un tip particular de discurs dramatic contemporan şi propune o nouă ontologie literară cu indici importanţi de singularizare şi accentuare a funcţiilor estetice şi politice. Valorificând structurile interioare ale scriiturii sale subversive estetic am determinat faptul că amprenta deviantă este evidentă în translarea imaginarului puterii şi specularităţii totalitarismului în propriile piese. Scrierea cu o latură subversivă funciară este ilustrabilă în teatrul sorescian prin tipul distopiei și a tragediei.

Cuvinte-cheie
teatru metaforic, parabolă antitotalitaristă, teatru subversiv, literatură esopică, subversiune istoricistă