Articolul precedent |
Articolul urmator |
666 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 23:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1-2.09 (12) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085) |
SM ISO690:2012 ŞIMANSCHI, Ludmila. Dramaturgia soresciană: subversiune estetică şi meditaţie gravă. In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediția 9, 14 mai 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 9, pp. 315-322. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european Ediția 9, 2017 |
||||||
Colocviul "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european" Ediția 9, Chișinău, Moldova, 14 mai 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1-2.09 | ||||||
Pag. 315-322 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul repune în discuţie şi redimensionează manifestările subversive estetic ale textului sorescian, care nu se limitează la preluarea formulelor neconvenţionale şaizeciste, ci validează un tip particular de discurs dramatic contemporan şi propune o nouă ontologie literară cu indici importanţi de singularizare şi accentuare a funcţiilor estetice şi politice. Valorificând structurile interioare ale scriiturii sale subversive estetic am determinat faptul că amprenta deviantă este evidentă în translarea imaginarului puterii şi specularităţii totalitarismului în propriile piese. Scrierea cu o latură subversivă funciară este ilustrabilă în teatrul sorescian prin tipul distopiei și a tragediei. |
||||||
Cuvinte-cheie teatru metaforic, parabolă antitotalitaristă, teatru subversiv, literatură esopică, subversiune istoricistă |
||||||
|