Articolul precedent |
Articolul urmator |
1565 85 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 22:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1.09 (622) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085) |
SM ISO690:2012 CARAMAN, Vlad. Elemente de Bildungsroman la Mircea Eliade (Romanul adolescentului miop). In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediţia a X-a, 20 octombrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 10, pp. 20-24. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european Ediția 10, 2017 |
||||||
Conferința "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european" Ediţia a X-a, Chișinău, Moldova, 20 octombrie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1.09 | ||||||
Pag. 20-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol dezvoltăm ideea că „Romanul adolescentului miop” de Mircea Eliade este un exemplu clasic de Bildungsroman. Eroul, fiind miop, trece prin diferite etape şi complexe ale vârstei, modificându-şi personalitatea mereu spre mai bine. Prin urmare, transformările pe care le suportă, îl ajută să-şi înţeleagă condiţia existenţei sale. Prin acest roman autorul ne dă o lecţie perfectă de auto-cunoaştere. |
||||||
Cuvinte-cheie cronotop, Bildungsroman, motiv, răstimp, perioadă, viaţa personajului, transformare, creştere morală şi intelectuală, copilărie, preadolescenţă, maturitate, dezamăgire, studii, evoluţie, adolescenta, dragoste |
||||||
|