Atitudinea noii generaţii de consumatori faţă de produsele fast-food
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
966 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 11:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
(640.43+641)(478) (1)
Tipuri de gospodărie (58)
SM ISO690:2012
GRIGORAŞ, Maria. Atitudinea noii generaţii de consumatori faţă de produsele fast-food. In: Economica, 2018, nr. 2(104), pp. 39-50. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(104) / 2018 / ISSN 1810-9136

Atitudinea noii generaţii de consumatori faţă de produsele fast-food

Attitude of the New Generations of Consumers towards Fast-Food Products

CZU: (640.43+641)(478)
JEL: L66, M11, M31.

Pag. 39-50

Grigoraş Maria
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2018


Rezumat

Primii vânzători de fast-food au fost comercianţii ambulanţi, care îşi postau cărucioarele cu delicatese la intrarea în fabrici pentru a hrăni muncitorii. Această practică este specifică şi astăzi pentru comercianţii ambulanţi turci, care îşi expun cărucioarele cu „kokoreç”, „manti”, „pilâv” şi „pide” oriunde în stradă. Scopul cercetării a fost de a determina atitudinea şi percepţia noii generaţii de consumatori faţă de produsele fast-food şi de a verifica ipoteza potrivit căreia că studenţii şi specialiştii în tehnologiile informaţionale sunt segmentele cele mai înclinate spre un atare comportament. Pentru executarea acestui demers, s-a realizat un sondaj aleatoriu non-exhaustiv alcătuit din 63 de persoane, iar metoda de culegere a informaţiilor a fost prin anchetare. În urma cercetărilor, s-a conchis că piaţa alimentelor fast-food, în Republica Moldova, este în ascensiune.

The first fast-food vendors were ambulant merchants who parked their carriages with delicacies at the entrance of the factories to feed the workers. This practice is specific to today's Turkish ambulant merchants who expose their “kokoreç”, “manti”, “pilav” and “pide” carts anywhere in the street. The aim of this research was to determine the attitudes and perceptions of the new generations of consumers towards fast food products and to verify the hypothesis that students and IT specialists are the most predisposed segments to such behaviour. In order to carry out this research, a non-exhaustive random survey of 63 people was conducted and a questionnaire was used as a method of information gathering. The research has concluded that the fast food market in the Republic of Moldova is on the rise due to the emergence of a new type of consumer.

Cuvinte-cheie
alimente fast-food, produse junk-food, jurnal alimentar, aport caloric, avantaj concurenţial.