Implementarea standardelor educaţionale europene in domeniul dreptului in instituţiile de invăţămant din Republica Moldova prin prisma procesului integraţionist european
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
616 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-15 08:09
SM ISO690:2012
GAMURARI, Vitalie. Implementarea standardelor educaţionale europene in domeniul dreptului in instituţiile de invăţămant din Republica Moldova prin prisma procesului integraţionist european. In: Ştiinţa juridică autohtonă prin prisma valorilor şi tradiţiilor europene, 19 octombrie 2011, Chișinău. Chișinău: „Grafema Libris” SRL, 2014, pp. 9-23. ISBN 978-9975-52-165-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa juridică autohtonă prin prisma valorilor şi tradiţiilor europene 2014
Conferința "Ştiinţa juridică autohtonă prin prisma valorilor şi tradiţiilor europene"
Chișinău, Moldova, 19 octombrie 2011

Implementarea standardelor educaţionale europene in domeniul dreptului in instituţiile de invăţămant din Republica Moldova prin prisma procesului integraţionist european


Pag. 9-23

Gamurari Vitalie
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
Disponibil în IBN: 25 iunie 2018


Rezumat

The specialists in the sphere of law have an important role in promoting the concept of legal state, of human fundamental rights and freedoms, etc. These are the grounds for the initiative of adjustment of legal studies with the European standards, especially with French, German and Italian traditions. Why these states? It is well-known that public law is based on the French and Italian traditions, and private law — on the German traditions. The return of Republic of Moldova to the democratic traditions after eight years of communist government gave a possibility to hope that it could be possible to drew Moldavian society closer to European one not only as a nonqualified workforce, but as a competitor and real partner, which is especially important. Bringing into effect of the process of harmonization of local university educational concept with the European one is based, mostly, on the comparative approach. That is why the role of comparative law in the process of preparation of future lawyers is very important.

Specialiştilor in domeniul dreptului le revine un rol important in promovarea conceptului statului de drept, a drepturilor şi libertăţilor fundfamentale ale omului etc. Anume din aceste considerente venim cu iniţiativa racordării studiilor juridice la standardele europene, in special ne vom referi la tradiţiile franceze, italiene şi germane. De ce anume aceste state — este bine cunoscut că dreptul public se bazează pe tradiţiile franceze şi italiene, iar dreptul privat pe cele germane. Revenirea Republicii Molodva la tradiţiile democratice după opt ani de guvernare comunistă, a dat posibilitatea de a spera la o posibilă apropiere a societăţii moldoveneşti de cea europeană nu doar in calitate de forţă de muncă necalificată, ci in special in calitate de concurent şi partener real. Punerea in aplicare a procesului de racordare a conceptului educaţional universitar autohton cu cel european in mare parte se bazează pe comparativistică. De unde şi rolul pe care il are dreptul comparat in procesul de pregătire a viitorilor jurişti.