Articolul precedent |
Articolul urmator |
510 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-08-21 12:16 |
SM ISO690:2012 SPÎNU, Constantin. Opţiuni de realizare a imaginii in pictura lui Sergiu Cuciuc. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 10, 30-31 mai 2018, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2018, Ediția 10, pp. 174-175. ISBN 978-9975-84-063-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 10, 2018 |
|||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 10, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 174-175 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Teza |
|||||
Creaţia artistului plastic Sergiu Cuciuc, fiind indreptată pe parcursul anilor spre amplificarea expresiei operei picturale, oglindeşte cu prisosinţă şi consecvenţă valorificarea plastică inedită a unor importante probleme de ordin morfologic, sintactic şi semantic. In urma unor profunde studii ale realităţii inconjurătoare,- acestea fiind indreptate spre determinarea zonelor tematice de interes, - a exersării originale cu datele lumii tangibile, atat in cadrul compoziţiilor tematice figurative, cat şi a celor racordate la distinse metafore nonfigurative, ultimile fiind germinate din interferenţele structural-formale şi semantice ale formelor şi ale culorilor, demersul artistic al plasticianului intotdeauna a fost inzestrat cu valoroase calităţi estetice şi vaste coordonate informative. Un rol important in dimensiunea valorică a operei plasticianului il are inplementarea tradiţiilor culturale universale şi, nu in ultimul rand, tradiţia creaţiei populare autohtone, care, in pictura artistului, ating dimensiuni apropiate simbolismului totemic, relevă ampla sensibilitate a autorului şi adeziunea acestuia la paradigme existenţiale de valoare perenă. In tablourile create de către S. Cuciuc, forma şi interferenţele cromatice, făcand aluzie, prin modalităţile de realizare plastică, la particularităţile senzoriale prin care se percep coordonatele acestora din lumea inconjurătoare, sunt indreptate totuşi, preponderent, spre valorificarea capacităţilor umane de percepere asociativă, in care memoriei şi inteligenţei i se acordă prioritate, ultima fiind orientată spre perceperea şi conştientizarea de către perceptor a sensului parabolic, codificat de către plastician in materia picturală a tabloului. In virtutea acestor opţiuni, plasticianul operează eminent, atat cu expresiile monumentale ale formei, cat şi cu raporturile cromatice vibrante, armonioase şi semantic consistente. |