Abordarea comportamentului consumatorului sub aspectul evoluţiei conceptului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2082 467
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 21:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
366.1:336.01 (1)
Consumerism (154)
Finanțe (1750)
SM ISO690:2012
REMEȘOVSCHI, Natalia. Abordarea comportamentului consumatorului sub aspectul evoluţiei conceptului. In: Economica, 2018, nr. 1(103), pp. 51-66. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(103) / 2018 / ISSN 1810-9136

Abordarea comportamentului consumatorului sub aspectul evoluţiei conceptului

Consumer Behaviour Approach under the Aspect of Concept Evolution

CZU: 366.1:336.01
JEL: M30, M31, A12, A13, A14.

Pag. 51-66

Remeșovschi Natalia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2018


Rezumat

Prin prezentul articol ne propunem să identificăm cadrul de conceptualizare a comportamentului consumatorului, prin punerea în evidență a modului în care s-a dezvoltat, definit și abordat acesta. Comportamentul consumatorilor este acea activitate care vizează direct identificarea, consumul și înlăturarea bunurilor și serviciilor, incluzând acele procese care produc și urmează aceste acțiuni. Comportamentul consumatorilor este un domeniu vast, aplicativ și distinct. Acesta servește ca „punte” între științele fundamentale și practică, translând aspectele largi și abstracte la un nivel concret. La interfața științei comportamentale se află o serie de domenii fundamental-științifice, precum: sociologia, psihologia și psihologia socială, teoria economică generală, antropologia, istoria socială și istoria culturii. Comportamentul consumatorului este strâns legat de două domenii aplicative: marketing și management, în special, de marketing, deoarece acesta se preocupă de comportamentul consumatorului și vizează dezvoltarea de mijloace și strategii privind reacția companiei la comportamentul consumatorului. În esență, marketingul este viziunea sau punctul de vedere al companiei despre piața cu care operează

This article aims to identify the framework for conceptualizing the consumer behaviour by highlighting how it has developed, defined and addressed. The consumer’s behaviour is the activity that directly targets the identification, consumption and removal of goods and services, including those processes which produce and follow these actions. The consumer’s behaviour is a vast, applicative and distinct field. It serves as a “bridge” between the fundamental and practical sciences, translating broad and abstract aspects at a concrete level. At the interface of the behavioural science there are a series of fundamental and scientific fields such as sociology, psychology and social psychology, general economic theory, anthropology, social history and culture history. Consumer behaviour is closely related to two application areas: marketing and management, especially marketing. This is because marketing is concerned with consumer behaviour and aims at developing tools and strategies, responding to consumer behaviour. In essence, marketing is the vision or view of the company about the market it operates with. 

Cuvinte-cheie
comportament, consumator, consum,

marketing, management,

comportamentul consumatorului.