Music in the museum (the 70s-80s of the 20th century, Chisinau)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
770 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-06 20:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.091:069 (1)
Muzică (1808)
Muzee. Expoziții permanente (505)
SM ISO690:2012
SVIRIDENKO, Natalia. Music in the museum (the 70s-80s of the 20th century, Chisinau). In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 13-16. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Music in the museum (the 70s-80s of the 20th century, Chisinau)

Muzica in muzeu (anii ’70-’80 ai secolului XX, Chişinău

CZU: 78.091:069

Pag. 13-16

Sviridenko Natalia
 
Kyiv Borys Grinchenko University
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2018


Rezumat

The opening of the Organ Hall in Chisinau and the acquisition of musical instruments typical of the Baroque era in their modern performance stimulated interest in the ancient arts. There were enough performers who wished to perform the concert programs of ancient music in order to realize their creative projects not only in the Organ Hall, but also in other halls. As shown by the practice of performing ancient music in the countries of Western Europe, the halls of museums and the halls of other ancient buildings turned out to be the most suitable for this purpose. The interest of listeners in the concerts of ancient music initiated the performers to create programs and expand the repertoire of baroque music, and improve their performing skills. Many outstanding Moldovan musicians, whose names are nowadays well-known, as well as those who left Moldova and became famous in other countries took part in the concerts. This process in the cultural life of the country promised to become traditional.)

Deschiderea Sălii cu Orgă la Chişinău şi achiziţionarea instrumentelor muzicale tipice epocii baroc, in aspectul lor modern, au stimulat interesul faţă de arta antică. Pentru a-şi realiza proiectele de creaţie, care includeau muzică veche, mulţi interpreţi solicitau să-şi prezinte programele de concert nu numai in Sala cu Orgă, dar şi in alte localuri,care ar putea satisface cerinţele solicitatorilor. Reieşind din practica interpretării muzicale antice in ţările Europei de vest, sălile de muzeu sau incăperile spaţioase ale edificiilor mai vechi s-au dovedit a fi cele mai potrivite pentru acest scop. Interesul ascultătorilor pentru concertele de muzică antică i-a determinat pe interpreţi ca aceştia să-şi extindă repertoriul, să-şi imbunătăţească stilul interpretativ şi, desigur,să conceapă programe de muzică barocă noi. In virtutea imprejurărilor, foarte mulţi muzicieni cu renume din Republica Moldova, atat dintre cei care activează in prezent in ţară cat şi dintre cei stabiliţi peste hotare care au dus faima ţării noastre pe alte meleaguri, au participat sau au asistat la asemenea concerte. Cu timpul, in viaţa culturală a republicii, acest proces s-a extins şi a devenit tradiţie

Cuvinte-cheie
museum, harpsichord, ensemble, painting, exposition, style,

ancient music