Capriciul nr. 24 de Niccolo Paganini in viziunea componistică a lui Oleg Negruţa
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2105 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 15:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
780.8:[780.643.1.087.2:780.616.432](478) (1)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
MUŞAT, Serghei. Capriciul nr. 24 de Niccolo Paganini in viziunea componistică a lui Oleg Negruţa. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 76-79. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Capriciul nr. 24 de Niccolo Paganini in viziunea componistică a lui Oleg Negruţa

Oleg Negruța’s compositional vision on Niccolo Paganini’s caprice No. 24

CZU: 780.8:[780.643.1.087.2:780.616.432](478)

Pag. 76-79

Muşat Serghei
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2018


Rezumat

Printre lucrările scrise de compozitorul Oleg Negruţa pentru instrumentele aerofone se numără şi Fantezie pe o temă de Paganini pentru clarinet şi pian. Imprumutand din forma şi tematismul opusului marelui violonist, autorul a contopit unele elemente neoclasice cu altele tipice manierei de jazz, oferind celebrului capriciu un alt caracter decat cel original. In plus, insumand trei termeni diferiţi – fantezie, capriciu şi temă cu variaţiuni – Oleg Negruţa a semnat o piesă, a cărei formă, scriitură şi conţinut sunt dictate, mai degrabă, de libera fantezie a compozitorului decat de anumite tehnici tradiţionale. Articolul de faţă are drept scop evidenţierea unor aspecte autentice ale viziunii componistice a autorului asupra temei paganiniene

Among the musical works dedicated by the composer Oleg Negruţa to the wind instruments is his Fantasy on a Theme by Paganini for piano and clarinet. Borrowing from the great violinist’s form and thematism, the author blended some neoclassical elements with others, typical of the jazz manner, featuring to the famous capriccio another character than the original one. In addition, combining three different terms – fantasy, capriccio and theme with variations – Oleg Negruța signed a piece whose form, structure and content are dictated rather by the composer’s free fantasy than by some traditional techniques. This article is proposed to highlight some aspects in order to demonstrate the authenticity of the author’s compositional vision on Paganini’s theme

Cuvinte-cheie
fantezie, capriciu, temă cu variaţiuni, jazz,

viziune componistică