Campania electorală şi alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014 în Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
629 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-25 10:07
SM ISO690:2012
SOLOMON, Constantin, GÎRNEŢ, Ilie. Campania electorală şi alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014 în Republica Moldova. In: Teoria şi practica administrării publice, 20 mai 2016, Chișinău. Chisinau, Moldova: S.C. „Garamont-Studio” S.R.L., 2016, pp. 162-165. ISBN 978-9975-3019-6-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria şi practica administrării publice 2016
Conferința "Teoria şi practica administrării publice"
Chișinău, Moldova, 20 mai 2016

Campania electorală şi alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014 în Republica Moldova

The election campaign and the parliamentary elections of November 30, 2014 in the Republic of Moldova

Предвыборная кампания и парламентские выборы от 30 ноября 2014 года в Республике Молдова


Pag. 162-165

Solomon Constantin12, Gîrneţ Ilie3
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Academia de Administrare Publică, Republica Moldova,
3 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 2 aprilie 2018


Rezumat

This work reviews the Moldovan Parliamentary elections dated on November 30, 2014. It analyzes the entire development of the process, including the Central Elective Administration, the candidates, the national and international monitoring, and media process screening as well. There are distinguished the diversity of candidates’ platforms and slogans, campaigning methods, and their impact on voters.  Although the so-called Pro-European Parties won the majority, their number was not big enough to take essential decisions, but to elect the State President. This elective competition demonstrated that Republic of Moldova is still processing its path to democracy, and this was reflected all along the entire process.