Figurativul in pictura din RSSM in primii ani postbelici (1945–1950)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
741 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 19:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
75(478)”1945-1950” (1)
Pictură (405)
SM ISO690:2012
PLATON, Liliana. Figurativul in pictura din RSSM in primii ani postbelici (1945–1950) . In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, p. 115. ISBN 978-9975-84-030-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 9, 2017
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017

Figurativul in pictura din RSSM in primii ani postbelici (1945–1950)

CZU: 75(478)”1945-1950”

Pag. 115-115

Platon Liliana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2018



Teza

Studiul figurativului din pictura moldovenească este absolut oportun pentru evaluarea și valorificarea operelor, datorită funcțiilor de importanță majoră, in formalizarea structurii compoziționale, ideatice și expresive a picturii, asigurand interpretarea ideii semantice. Perioada anilor 19451950, descrie o primă etapă a evoluției picturii din RSSM, cand insistența ideologică sociopolitică pare mai latentă și lasă să se intrevadă in canavaua picturală, unele fuziuni ale picturii moderne, ce sensibilizează figurativul prin calități plastice semnificative. Demersul figurativ, pe parcursul perioadei date, este neomogen și suferă modificări periodice, care influențează conținutul estetic, tematic și psiho-emoțional al compozițiilor, urmărind treptat o intenție cat mai descriptivă și explicativă a subiectelor, in mare parte istoricorevoluționare. Astfel, se poate concluziona că figurativul din perioada imediat postbelică se implementează in matricea picturii, in calitate de categorie fundamentală de formalizare a structurii compoziționale, indeplinind funcție semantică și semnificativă, ce asigură interpretarea ideii plastice a operei.