Articolul precedent |
Articolul urmator |
619 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-12-13 15:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
730(478)(092) (12) |
Arte plastice (429) |
SM ISO690:2012 MARIAN, Ana. Ipostaze ale creației sculptorului Ioan Grecu. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, p. 111. ISBN 978-9975-84-030-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 9, 2017 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 730(478)(092) | ||||||
Pag. 111-111 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
Sculptorul Ioan Grecu, artist plastic contemporan, susține un dialog complicat și inedit cu publicul. In creația sculptorului Ioan Grecu, subiectele iși au originea in căutările sale de structuri formale, dar și in anumite idei și ganduri ale plasticianului, astfel incat aceste structuri iau forme neașteptate, cand sunt privite din diverse racursiuri conceptuale. Sculptorul apare ca un explorator nu numai al celor mai diverse tehnici, dar și ca un cercetător subtil al firii umane, fapt care ii permite să recurgă la redarea diferitor stări psihologice in diverse ipostaze. Corpul uman reprezintă, pentru plastician, un instrument prin care el se apropie de redarea celor mai variate emoții, trăite și transmise la nivelul senzațiilor. Astfel, el intuiește cea de a patra dimensiune a imaginii: cea psihologică. Astăzi creația sculptorului Ioan Grecu este in plină evoluție, o evoluție vertiginoasă, care a inceput cu replici ale unor modele clasice ale nudului, a trecut prin faza unor reliefuri in care linia evidențiază volumele torsului, urmand redarea unor ipostaze ale spiritului, intruchipate in forme antropomorfe, cu elemente avimorfe și zoomorfe. Aceste ipostaze sunt urmate de lucrările ce țin de reflecțiile sculptorului asupra evoluției universului. Imaginea in cadrul creației sale este situată in cadrul unui conceptualism invecinat cu filosofia. |