Scenografia din RSSM in primele decenii postbelice  
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
612 19
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-28 15:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.021(478)(091) (4)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
MALCOCI, Vitalie. Scenografia din RSSM in primele decenii postbelice  . In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, pp. 110-111. ISBN 978-9975-84-030-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 9, 2017
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017

Scenografia din RSSM in primele decenii postbelice

 

CZU: 792.021(478)(091)

Pag. 110-111

Malcoci Vitalie
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2018



Teza

Preocupările pentru arta teatrală decorativă din RSSM se fac simțite mai cu seamă in a doua jumătate a anilor ’40 și pană la finele anilor ’60 din secolul trecut, perioadă grea pentru acest spațiu romanesc parjolit și hăituit de dezastrele războiului. In pofida greutăților, treptat incep a funcționa teatrele, muzeele, instituțiile culturale și cele de invățămant, activitatea cărora era redusă sau cu totul stopată. Studiul prezent se referă la cercetarea proceselor complexe ce se desfășoară in primele două decenii postbelice, fapt ce ajută la trasarea și determinarea noilor orientări și tendințe in arta teatrală. Evoluția scenografiei moldovenești și stabilirea direcțiilor noi in arta decorativă teatrală sunt determinate de activitatea unora dintre cei mai consacrați pictori-scenografi (Anton Mater, Anatoli Șubin, Konstantin Lodzeiski, Boris Sokolov, Boris Piskun, Nikolai Alentiev, Lazar Kaușanski, Boris Nesvedov ș. a.), care și-au desfășurat activitatea profesională in cele mai prestigioase centre culturale din țară. Ei au contribuit la diversificarea limbajului scenic prin diverse principii și forme de expresie plastică, la sporirea modalităților de rezolvare a cadrului vizual. Artiștii au parcurs o cale destul de complicată și deloc ușoară in dezvoltarea lor, marcată de noi căutări ale formelor de exprimare și mijloacelor de organizare a spațiului scenic. Odată cu apariția pictorilor cu pregătire specială in domeniul scenografiei, au fost apreciate caracteristicile abordării moderne la crearea imaginii vizuale intregi.