Articolul precedent |
Articolul urmator |
797 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-07 21:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
39(=161.1)(478) (11) |
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2219) |
SM ISO690:2012 IVANOVA, Nina. Imaginea Rusiei in Republica Moldova: aspectul etnocultural. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, p. 72. ISBN 978-9975-84-030-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 9, 2017 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 39(=161.1)(478) | ||||||
Pag. 72-72 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
In comunicare sunt prezentate rezultatele preliminare ale studiului realizat in cadrul proiectului internațional privind imaginea Rusiei in Eurasia. Proiectul se concentrează pe construcția discursivă a imaginii Rusiei in reprezentările grupurilor etnice, focalizată pe cunoștințele culturale comune, practici, simboluri și diferite forme de redare a lor. Studiul a implicat reprezentanți ai diferitor grupuri etnice și sociale din Chișinău și Comrat. Ca urmare a unor interviuri semistructurale, respondenții au manifestat diferențe etno-culturale și regionale in percepția Rusiei. Cele mai semnificative diferențe regionale s-au evidențiat in predilecția de alegere a reședinței și a potențialei migrații. Respondenții din Chișinău, indiferent de etnie, au fost orientați spre spațiul european, iar respondenții din sudul țării – spre Rusia. Respondenții grupului etnic majoritar au determinat ca specifică caracterului național al rușilor predispoziția spre comunicare, bazată pe experiența personală (ședere in țară, legăturile de rudenie) sau pe experiența părinților (serviciul in armată din perioada sovietică, migrația forței de muncă, studiile). Imaginea Rusiei in grupul de respondenți este formată, in primul rand, sub influența generației mai in varstă, mass-media și internetului. Datorită multitudinii de surse, precum și lipsei unei reprezentări clare a Rusiei, imaginea ei a fost destul de ambiguă, difuză, valabilă, in special, pentru trecutul țării, in care respondenților le-a fost imposibil să distingă perioada „de aur”. Ca urmare, identitatea rusă este prezentată ca „oscilatorie”, „situațională”, fapt ce provoacă anxietate și vigilență. Potrivit opiniei majorității respondenților, cultura modernă rusă este mult inferioară celei clasice din secolul al XIX-lea sau sovietice. Studiul a fost realizat cu sprijinul FP7 ERA.Net RUS Plus (16:80013 16.06.01: proiectul „Percepţia Rusiei in Eurasia: Memorie, Identitate, Conflicte”). |