Articolul precedent |
Articolul urmator |
620 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-10 16:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6:39(=214.58)(478) (1) |
Psihologie socială (960) |
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2217) |
SM ISO690:2012 CAUNOVA, Natalia. Cercetarea valorilor culturale de bază ale tineretului rrom instruit. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, p. 64. ISBN 978-9975-84-030-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 9, 2017 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.6:39(=214.58)(478) | ||||||
Pag. 64-64 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
Psihologia grupurilor etnice este unul dintre cele mai importante subiecte ale cercetărilor social-psihologice. Importanţa acestor cercetări este condiţionată de aceea că omul işi realizează activitatea vitală ca un reprezentant al unei culturi şi al unui grup etnic anumit. Valorile grupale ale uneia sau altei grupe etnice reprezintă baza motivaţiei general-grupale, determină direcţia activităţii grupale şi personale, precum şi relaţia faţă de viitor. Valorile culturale la nivel de grup (după Sch. Schwartz) determină metodele prin care diferite comunităţi soluţionează problemele de bază ale reglării activităţii vitale umane. Cercetarea orientărilor cultural-valorice (după metodologia lui Sch. Schwartz) ale tineretului rrom instruit a arătat următoarea ierarhie a valorilor. Cele mai importante blocuri valorice pentru tineretul rrom instruit sunt egalitatea de şanse, autonomia intelectuală şi Măiestria, cele mai puţin importante blocuri valorice sunt armonia şi ierarhia. O poziţie intermediară ocupă blocurile autonomia afectivă şi conservatismul. Este necesar de menţionat că pentru blocurile valorice, care reflectă valorile individuale, s-au obținut parametri inalţi, iar pentru blocurile valorice colective – parametri mici. Astfel, orientarea spre egalitate, succesul social, autodeterminare, libertate şi creaţie, atat in societate, cat şi in propriul grup etnic, sunt o motivaţie dominantă a tineretului rrom instruit. Datele obținute necesită in continuare o cercetare a conţinutului şi analizei blocurilor valorice. Acest lucru este condiţionat şi de vectorul cercetării ulterioare a combinării valorilor culturale cu alegerea traiectoriei cercetării individuale. |