Inovaţiile - baza competitivităţii ţărilor pe piaţa mondială
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
688 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 15:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.895:338(100+478) (1)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1144)
Situație economică. Politică economică. Conducerea economiei. Planificarea economiei. Producție. Servicii. Prețuri (2928)
SM ISO690:2012
COREŢCHI, Boris. Инновации как основа конкурентоспособности стран на мировом рынке. In: Managementul politicilor de securitate al Uniunii Europene în Europa de Sud-Est, 3 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, pp. 380-392. ISBN 978-9975-56-444-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul politicilor de securitate al Uniunii Europene în Europa de Sud-Est 2017
Conferința "Managementul politicilor de securitate al Uniunii Europene în Europa de Sud-Est"
Chișinău, Moldova, 3 mai 2017

Inovaţiile - baza competitivităţii ţărilor pe piaţa mondială

Innovations as a basis for the countries' competitiveness on the global market

Инновации как основа конкурентоспособности стран на мировом рынке

CZU: 001.895:338(100+478)
JEL: F43; L16; L53; O31; O47

Pag. 380-392

Coreţchi Boris
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2018


Rezumat

O economie sustenabilă, bazată pe inovaţii şi competitivitate, construită pe parteneriate productive dintre sfera cercetare-dezvoltare şi mediul de afaceri - aceasta este viziunea pentru avansarea Republicii Moldova pe calea „Inovaţii pentru competitivitate", orientată pentru 2020. Inovaţia e văzută drept o resursă inepuizabilă prin care ţara îşi va spori, până în 2020, competitivitatea la nivel regional. Proiectul Strategiei Inovaţionale vine să realizeze prioritatea privind dezvoltarea economiei inovaţionale. Scopul Strategiei este de a asigura un cadru consistent de politici, care vor contribui la sporirea competitivităţii ţării la nivel regional şi la edificarea unei economii bazate pe cunoaştere, prin dezvoltarea capitalului uman, prin consolidarea capacităţilor firmelor moldoveneşti de a ab-sorbi, genera şi difuza inovaţii, şi prin interconectarea mai strânsă a acestora cu centrele de cercetare. Având drept ţintă principală întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri), Programul cadru pentru competitivitate şi inovaţie (CIP) sprijină acti-vităţile inovatoare (inclusiv eco-inovaţia), oferă un acces mai bun la finanţare şi furnizează servicii de asistenţă pentru afaceri la nivelul regiunilor. Acesta încura-jează o mai bună adoptare şi utilizare a tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) şi ajută la dezvoltarea societăţii informaţionale. Scopul сercetării constă în ghidarea economiei Republicii Moldova până în 2020 pentru ieşirea din criză, şi de transformare a ţării într-o economie inteligentă, durabilă şi favorabilă incluzi-unii, caracterizată prin niveluri ridicate de ocupare a forţei de muncă, productivi-tate şi coeziune socială.  

A vision for the advancement of the Republic of Moldova on the "Innovation for Competitiveness" path, oriented towards 2020 represents sustainable economy based on innovation and competitiveness, built on productive partnerships in the R & D and business environment. Innovation is seen as an inexhaustible resource  through which will increase competitiveness at regional level by 2020. The innovation strategy project aims to achieve the priority for the development of the innovation economy. The aim of the strategy is to ensure a consistent framework of policies that will contribute to increase the country's competitiveness at regional level and build a knowledge-based economy, developing human capital, strengthening the capacities of Moldovan companies to absorb, generate and disseminate innovations, and their closer interconnection with research centers. The competitive-ness and innovation framework program (CIP) is focused on small and medium-sized enterprises (SMEs) and supports innovative activities (including eco-innovation), provides better access to finance and provides business support services at regional level. It encourages better adoption and use of information and communication technologies (ICT) and helps to develop the information society. The purpose of the study is to guide the Republic of Moldova's economy to exit the crisis in the decade till 2020 and to transform the country into a smart, sustainable and inclusive economy characterized by high levels of employment, productivity and social cohesion.

Cuvinte-cheie
inovare, strategie, competitivitate, piaţă, structura, condiţii, promovare