Despre percepția exportatorilor asupra competitivității agroalimentare și profilul măsurilor de stimulare a exportului agroalimentar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1105 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-01 02:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.439.6:339.564(478) (1)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1504)
Comerț exterior. Comerț internațional (385)
SM ISO690:2012
COŞER, Cornel. Despre percepția exportatorilor asupra competitivității agroalimentare și profilul măsurilor de stimulare a exportului agroalimentar. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, 13-14 octombrie 2016, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2016, Ediția 11, Vol.1, pp. 323-326. ISBN 978-9975-4453-9-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 11, Vol.1, 2016
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 13-14 octombrie 2016

Despre percepția exportatorilor asupra competitivității agroalimentare și profilul măsurilor de stimulare a exportului agroalimentar

CZU: 338.439.6:339.564(478)

Pag. 323-326

Coşer Cornel
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 ianuarie 2018


Rezumat

Tendințele de reorientare a exporturilor agroalimentare ale Republicii Moldova spre piața Uniunii Europene sau alte piețe ca alternativă pieței estice au antrenat eforturile exportatorilor spre o înțelegere mai bună a factorilor de competitivitate și potențial de export. Scopul articolul este de a releva percepția acestor entități asupra implicațiilor potențialului de export și a măsurilor care s-au dovedit a fi efiviente în ideea stimulării cantitative și calitative a exportului autohton. Metoda de cercetare dominantă este metoda sondajului reprezentativ, precum și analiza comparativă pe eșantion. Rezultatele cercetării arată că exportatorii de produse agroalimentare tind să abordeze piețele ”netradiționale”, însă capacitatea lor financiară, logistică, precum și barierele instituționale interne frînează aceste oportunități. În același timp, aceste entități cer o diversificare a instrumentelor de stimulare a exporturilor.

Trends reorientation of Moldovan agro-food exports to the EU market or other markets as an alternative to eastern market have led efforts toward a better understanding of the factors of competitiveness and export potential. The purpose of the article is to reveal perception of these entities on export potential and measures that have proven to be efficient in quantitative and qualitative idea of stimulating domestic exports. The research method is representative survey method and comparative analysis on the sample. Research results show that exporters of agricultural products tend to approach "nontraditional" markets but the financial, logistics and domestic institutional barriers impedes these opportunities. At the same time, these entities require a diversification of tools to encourage exports.

Cuvinte-cheie
export,

competitivitate, sondaj, eșantion, măsuri de stimulare,

potențial de export