Repere conceptuale pentru un demers imagologic în analiza folclorului literar (i): imagologie, imagine, autoimagine, heteroimagine
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
810 78
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 14:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1-34.09 (19)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
HANDRABURA, Loretta. Repere conceptuale pentru un demers imagologic în analiza folclorului literar (i): imagologie, imagine, autoimagine, heteroimagine. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 310-314. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Repere conceptuale pentru un demers imagologic în analiza folclorului literar (i): imagologie, imagine, autoimagine, heteroimagine

CZU: 821.135.1-34.09

Pag. 310-314

Handrabura Loretta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2017


Rezumat

In this theoretical framework we will present the main constructs that underpin the imagological approach in the study of a problem that we are currently researching - Hypostases of identity and alterity in the Romanian literary folklore between the Prut and the left bank of the Dniester. Our research aims to capture two hypostases of identity and alterity. It is the ethnic and gender perspective, which the anonymous creator retained and generated folk texts, motifs, symbols over time. In order to substantiate our imagological approach, we will synthesize the paradigms of the scientific community about operational concepts such as imagology, image, self-, heteroimage in this first part, and social representations, stereotypes in the second part of another article.