Specificul creativităţii din perspectivă didactică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
936 28
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 19:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02+37.036 (3)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
SM ISO690:2012
YILDIZ, Ahmet. Specificul creativităţii din perspectivă didactică . In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 183-186. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Specificul creativităţii din perspectivă didactică

CZU: 37.02+37.036

Pag. 183-186

Yildiz Ahmet
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2017


Rezumat

At last time, in front of the school, the task of developing the independence and creativity of students' thinking is becoming increasingly acute. The issue of developing the creativity of thinking has been the first concern of psychologists and educators, especially in the last decade. This contributed, on the one hand, to the modification of the concept of the role of heredity in the determination of human capacities in the sense of assigning an increasingly important role to social-educational influences, and on the other hand, the impetuous development of science, with its various applications, demands a growing number of professionals a mindset able to meet the ever-changing needs of science, technology and culture. Today a school is needed that is adapted to the child's mental attributes, just as a coat or footwear is adapted to the body or foot.

Cuvinte-cheie
creativitate, proces didactic, abilităţi, motivaţie,

gîndirea creativă