Articolul precedent |
Articolul urmator |
1390 110 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 20:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:392.3 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014) |
Obiceiuri, datini privind viața particulară (263) |
SM ISO690:2012 SILISTRARU, Nicolae, CRÎJANOVSCHI, Tatiana. Folclorul şi tradiţiile de familie în formarea orientărilor axiologice la preşcolari. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 171-179. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2:392.3 | ||||||
Pag. 171-179 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Traditions, passed from generation to generation (stories, advice, literary folklore in general), and through traditional practice (habits and customs) are not only a proof of our people's concern for the perpetuation of the national being but also a source of inexhaustible inspiration for Cult pedagogy, and also for ethno-cultural and intercultural education. The spontaneous character of tradition does not mean, by far, that it is also unconscious, but, on the contrary, its transmission has always been intentional. The process of tradition formation itself presumes a selective accumulation of experience, and its transmission takes place not only due to the imitation but to the intention that the habits and practices be carried forward because this is good, it has to be like that, we have grasped this from the elders. Typical elements are always enriched through new contributions, determined by the attitude of those who transmit them. |
||||||
Cuvinte-cheie obicei, etnocultura, pedagogie populară, specii folclorice, tradiţie familială, intercultură, preşcolarite -orientări axiologice, valori perene, cultul în educaţie |
||||||
|