Stilurilor manageriale predominante la managerii instituțiilor preuniversitare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1254 68
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 15:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.7 (8)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (196)
Management organizațional (OM) (145)
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Stilurilor manageriale predominante la managerii instituțiilor preuniversitare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 107-110. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Stilurilor manageriale predominante la managerii instituțiilor preuniversitare

CZU: 37.07:005.7

Pag. 107-110

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2017


Rezumat

Knowledge of management styles, from different perspectives, is extremely necessary for a manager. First understand their weaknesses and strengths. Secondly, it allows understanding of the behavior of collaborators. Although it is difficult for a management style to achieve perfection, it can tend to crystallize such a style. The higher the positive effects of a management style, the longer the practice is associated with more positive effects, the more it is adapted and appropriate not only from the group but also from the social-historical ones, the more the style will be more effective. We consider that the managerial activity is a complex one, having both an educational, professional and a human component. The art of communicating with subordinates, finding the optimal way for you to pass on job assignments, or to set the goals to be achieved in performing a performing work is one of the key features of a successful managerial personality.