Evoluția instrumentelor financiare de gestiune a valorii întreprinderii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
548 28
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-20 15:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657.92:658.1 (2)
Contabilitate (933)
Forme de întreprinderi. Finanțare (319)
SM ISO690:2012
BEȘLIU, Iurie. Evoluția instrumentelor financiare de gestiune a valorii întreprinderii. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.1, pp. 139-142. ISBN 978-9975-88-007-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.1, 2017
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Evoluția instrumentelor financiare de gestiune a valorii întreprinderii

CZU: 657.92:658.1

Pag. 139-142

Beșliu Iurie
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2017


Rezumat

The increase of the invested capital value represents the main objective of enterprise management in a market economy. However in aggregate of the factors that influence the cost of the company, the financial factors represent special interest since they constitute internal reserve factors. That is why in the given article we have tried to investigate the evolution of the company's financial management concepts, were presented the benefits of value indicators as criteria for enterprise management. Concluding on the theories of value promoted by various schools of economic thinking, we can notice that modern economic theory, based on new economic thinking, studies the tendency of maximizing the income of business owners, which finds its concrete expression in maximizing the market value of the enterprise. Currently, this formulation of the basic purpose of the financial activity of enterprises in marketeconomy countries is accepted by the vast majority of financial management theorists and practitioners. Thus the company’s value expresses and realizes in a much more efficient and complex way, otherwise optimally - the financial interests of the business owners.