Analiza economico-financiară în educația economică și antreprenorială
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
798 100
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.52:338.2:378 (1)
Operații în management. Direcții (301)
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (432)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
BÎRSAN, Mihaela. Analiza economico-financiară în educația economică și antreprenorială. In: Economica, 2017, nr. 2(100), pp. 89-98. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(100) / 2017 / ISSN 1810-9136

Analiza economico-financiară în educația economică și antreprenorială
CZU: 005.52:338.2:378
JEL: A290, M00

Pag. 89-98

Bîrsan Mihaela
 
Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2017


Rezumat

Educaţia economică presupune o serie de cunoștinţe economice care ajută indivizii să acţioneze eficient în calitate de consumatori, producători, investitori, angajaţi şi chiar simpli cetăţeni, dezvoltând capacitatea acestora de a adopta decizii şi, implicit, sporeşte eficienţa regulilor şi normelor care reglementează consumul. Educaţia economică are rolul de a pregăti indivizii pentru a se integra în sistemul economic contemporan, dar şi pentru a participa la progresul sau redefinirea lui. Specialiştii în management afirmă că procesele de conducere nu se pot baza pe rutină şi intuiţie, ci pe o analiză ştiinţifică. Astfel, pe baza informaţiilor rezultate din analiză, managementul orientează eforturile pentru efecte/rezultate maxime.

Economic education involves a series of economic information which helps individuals to act efficiently as consumers, producers, investors, employees and even common citizens, increasing their capacity to rationalize decisions and, implicitly, enhances the effectiveness of the rules and regulations that govern consumption. Specialists in management state that leadership processes cannot rely on routine and intuition but on scientific analysis. Thus, based on the information gathered from the analyses, the management guides the efforts for maximum effects/results.

Cuvinte-cheie
cunoaştere ştiinţifică, analiză, analiză economică, antreprenoriat,

educaţie economică şi fianciară