Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
732 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 18:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.54:7.03 (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
Perioade și faze artistice. Școli, stiluri, influențe (59) |
SM ISO690:2012 VARNACOVA, Eleonora. Analiza comparată a personajului Carmen în diverse opere artistice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 164-169. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.54:7.03 | ||||||
Pag. 164-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este descrisă istoria personajului Carmen, începând de la crearea nuvelei cu același nume de Prosper Mérimée și până în zilele noastre. Numele Carmen se asociază cu frumuseţea, viclenia, libertatea și dragostea. De aceea, în diferite domenii ale artei – operă, balet, pictură, cinematografie – sunt cunoscute interpretări variate ale acestui personaj. Imaginea personajului Carmen, prezentată și prelucrată în lucrări ca opera lui Bizet, baletul lui Șcedrin, versurile lui Blok, în lucrările cinematografice realizate de Vicente Aranda, Van Alexander, în baletul „Carmen TV” montat de Radu Poclitaru, va cunoaște și în continuare o dezvoltare dinamică și va dezvălui noi trăsături ale acestui personaj care întruchipează libertatea și dragostea. |
||||||
Cuvinte-cheie Carmen, iubire, libertate, frumuseţe |
||||||
|