Eurovision song contest: history and contemporaneity
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
776 29
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-22 21:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.09(100+478) (1)
Muzică (1808)
SM ISO690:2012
TCACENCO, Victoria. Eurovision song contest: history and contemporaneity. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 25-29. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Eurovision song contest: history and contemporaneity
CZU: 78.09(100+478)

Pag. 25-29

Tcacenco Victoria
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2017


Rezumat

The present article analyses the Eurovision Song Contest’s history including the evolution of the Republic of Moldova’s participation in this important event from both points of view, that is, the cultural and political ones. The author studies the most significant hits which have been a success in this contest, observing not only positive dynamics in Moldovan pop music development, but also the challenges for local artists and composers that appeared in the last years, being connected with broadening of European composers` and singers` participation within the national selection procedure. The most valuable hits, created by local artists, have been analyzed. Another dilemma is treat all in the connected with the composers` and public`s attitude towards the national folklore influences integrated in poetic and musical texts of songs, presented within the Eurovision.

Acest articol analizează istoria concursului de cântec Eurovision, inclusiv evoluţia participării Republicii Moldova la acest eveniment important atât cultural cât şi politic. Autoarea studiază cele mai semnificative hituri care au avut succes în acest concurs, observând nu doar dinamica pozitivă în dezvoltarea muzicii pop din Moldova, dar şi unele provocări pentru artiştii şi compozitorii locali, apărute în ultimii ani, fiind legate de lărgirea participării compozitorilor şi interpreţilor europeni la preselecţia naţională. Cele mai valoroase hituri create de artiştii locali au fost de asemenea analizate. O altă dilemă tratată în cadrul articolului în cauză este legată de atitudinea compozitorilor şi a publicului faţă de influenţa folclorului naţional asupra cântecelor prezentate la Eurovision, integrat în textul poetic şi muzical al pieselor.

Cuvinte-cheie
Eurovision, hit,

pop music, song, national folklore