Abordarea integrată a serviciului de asistenţă psihologică din instituţiile de învăţământ preuniversitar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1762 244
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 20:09
SM ISO690:2012
MÎSLIŢCHI, Valentina. Abordarea integrată a serviciului de asistenţă psihologică din instituţiile de învăţământ preuniversitar. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2009, nr. 4, pp. 3-10. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 4 / 2009 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Abordarea integrată a serviciului de asistenţă psihologică din instituţiile de învăţământ preuniversitar

Pag. 3-10

Mîsliţchi Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2016


Rezumat

This work is dedicated to the problem of initial and continuous professional quality enhancement of school psychologists. In our opinion this process would be more efficient if future psychologists, as well as practicing specialists, would approach the problems of Psychological counceling in the preuniversity education from the perspective of its priority directions: Psychoprophylaxis, Psychodiagnosis, Psychological counceling, Psychocorrection. Therefore it is extremely important to train future psychologists so that they develop the competence to elaborate and implement school psychologist activity programmes regarding the main directions of pre-university psychological service mainly focused on colaboration with pupils, didactic staff, parents and institution managers.

Cuvinte-cheie
formarea profesională iniţială şi continuă, serviciul psihologic preuniversitar, psihodiagnosticare,

abordare integrată, psihoprofilaxie, consiliere psihologică, psihocorecţie