Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1784 125 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 23:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7+37.018.1 (4) |
Psihologie (3383) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
SM ISO690:2012 POPESCU-MARTIN, Ofelia. Utilizarea intervenţiei logopedice în vederea integrării sociale a copiilor cu tulburări de vorbire.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2016, nr. 3-4, pp. 39-48. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | |||||||
Numărul 3-4 / 2016 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.922.7+37.018.1 | |||||||
Pag. 39-48 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul prezintă succint un program de intervenţie logopedică de corectare a dislaliei în conjuncţie cu dezvoltarea capacităţilor intra- şi interpersonale şi de integrare socială a copiilor cu tulburări de vorbire. Programul a avut ca obiective principale: creşterea potenţialului individual de integrare socială prin corectarea tulburărilor de vorbire în conjuncţie cu dezvoltarea capacităţilor intra- şi interpersonale ale copiilor şi creşterea potenţialului grupal şi comunitar de integrare socială prin optimizarea contextului socio-relaţional al copilului cu tulburări de vorbire. În program au fost incluşi 60 copii/elevi cu tulburări de limbaj de tip dislalic (dislalie monomorfă şi polimorfă) din 11 instituţii educaţionale – 6 grădiniţe şi 5 şcoli generale/gimnaziale, arondate centrului logopedic interşcolar (CLI) din oraşul Târgu Jiu şi localităţi ale judeţului Gorj. Implementarea programului s-a subordonat ipotezei conform căreia intervenţia terapeutic-formativă în scopul corectării tulburărilor de limbaj şi facilitării integrării sociale va conduce, în asociere cu corectarea tulburărilor de pronunţie, la optimizarea integrării sociale a copiilor cu tulburări de vorbire. Rezultatele conirmă ipoteza şi argumentează eicienţa programului de intervenţie. |
|||||||
Cuvinte-cheie tulburare de vorbire, variabile intrapersonale, variabile interpersonale, integrare socială, intervenţie logopedică |
|||||||
|